PIT BIKE 2023 – JAK BĘDĄ WYGLĄDAŁY ZAWODY OFF – ROAD?

Informacja prasowa www.pitbike24.pl. Z informacji, jakie uzyskaliśmy od promotora rozgrywek, sezon zapowiada się imponująco. Zawodnicy będą mieli jeszcze więcej możliwości ścigania się w zawodach Pit Bike, zarówno w Mistrzostwach, jak i Pucharach Polski Pit Bike. Sam system będzie jednak bardziej elastyczny. Pojawić mają się także nowe klasy.

HIT NEWS 2023

W sezonie 2022 zawodnicy ścigający się na torach ziemnych rywalizowali w sześciu rundach Pucharu Polski Pit Bike Off-Road, na torach całego kraju i dwudniowych Mistrzostwach Polski Pit Bike Off-Road. Zawodnicy jeżdżący na asfalcie spotkali się cztery razy podczas rozgrywek pucharowych i raz podczas dwudniowego eventu mistrzostw. W sezonie 2023 w obu przypadkach ilość rund będzie zwiększona.

Dużo nowości w rozgrywkach Pit Bike Off-Road

W 2023 w kalendarzu pojawi się znacznie więcej rund Pucharu Polski Pit Bike Off-Road, możliwe, że będzie ich aż kilkanaście. Spokojnie, nie musicie brać udziału we wszystkich, by walczyć o laury sezonu. Ma być to dogodniejsza forma – bliżej Was, a co za tym idzie również tańsza. Tak, by każdy niezależnie od funduszy miał dostęp do rywalizacji, która dla zawodnika jest ważnym sprawdzianem umiejętności, zawody będą planowane w pobliżu największych ośrodków. Założenie jest takie, by w odległości do 200 km od głównych ośrodków treningowych, odbyły się trzy rundy. Zawodnicy z całego kalendarza pucharowego będę wybierać trzy – najbardziej pasujące im lokalizacje. Ale możecie również wystartować w większej ilości rund. Najlepsi z całego kraju spotkają się w wielkim finale, który odbędzie się pod koniec sezonu 2023. Do finałowej rundy będzie przechodziło po 20 najlepszych zawodników z każdej klasy. Decydować będą punkty zbierane podczas poszczególnych rund.

MISRZOSTWA POLSKI 2023

Zmieni się także system rozgrywek Mistrzostw Polski – tu zaplanowano aż trzy spotkania. Tradycyjnie w mistrzostwach brać będą udział licencjonowani zawodnicy, a przed pierwszymi zawodami MP zostaną zaplanowane pierwsze rundy pucharowe, by umożliwić zawodnikom zdobycie uprawnień. Promotor nie zdradza jeszcze torów, na których mistrzostwa będą rozgrywane. 

Jeżeli chodzi o klasy zawodnicze, mamy informacje, że prawdopodobnie klasa Bigy pojedzie tylko na dużych kołach. Trwają rozmowy z firmą AR Moto, dostawcą opon CST i Maxxis, zaopatrujących już zawodników SM. Wszystko wskazuje na pozytywny przebieg sytuacji, która ma przełożyć się na obniżenie kosztów i wyrównanie rywalizacji. 

Dla najmłodszych pojawi się nowa klasa: MRF Runner 80. Będzie to bardziej budżetowa wersja i łatwiejsza droga do ścigania dla dzieci w wieku 8-13 lat. 

Zmiany dla wszystkich zawodników

Nowością, która ma pozytywnie wpłynąć na równość sprzętu dopuszczonego do startu w zawodach, mają być zapisy w regulaminie, dotyczące mechaników świadczących usługi naprawy i serwisu minimotocykli. W przypadku nieregulaminowych rozwiązań w silniku kary będą nakładane nie tylko na zawodnika, ale i mechanika. Kluczowe jest, by wszyscy zawodnicy poruszali się w ramach określonych przez regulamin, ale również by respektowali go mechanicy. Często to oni wykonują kluczowe prace mogące wpłynąć na końcowy rezultat. Założeniem jest rozłożenie sukcesów i odpowiedzialności pomiędzy zawodników i mechaników. Czy to dobry kierunek i czy promotor powinien szukać rozwiązań w tym zakresie? Czekamy na Wasze opinie.

W styczniu odbędzie się spotkanie z zespołami zawodniczymi w sprawie proponowanych zmian, trwa również nabór ofert firm i marek chcących współtworzyć zawody Pit Bike. Nabór ofert odbywa się na zasadach określonych w regulaminie rozgrywek. 

CHCESZ WYSTARTOWAĆ PO RAZ PIERWSZY? TUTAJ – TUTAJ.

WIĘCEJ INFORMACJI ZE ŚWIATA PIT BIKE? – www.pitbike24.pl

Lubisz nasz artykuł? Śmiało udostępnij na swoim profilu lub pozostaw „like” poniżej.

Komentarze