ZAWODY PIT BIKE CUP 2019 – JAK WYSTARTOWAĆ?

Już 27 kwietnia odbędzie się pierwsza runda Pit Bike Cup i wielki powrót na tor w Głażewie. Zeszły rok był rekordowy jeśli chodzi o ilość biorących udział zawodników, ten sezon zapowiada się nie mniej emocjonująco. Co zrobić aby wystartować i jakie warunki należy spełnić? Zapraszamy poniżej.

I runda crossowych zmagań już za kilka dni. Dokładnie w sobotę 27 kwietnia 2019. Podobnie, jak w zeszłym roku przewidziana jest rywalizacja w sześciu klasach wyścigowych oraz klasie Amator. Wymagany wiek, to minimum 8 lat. Co trzeba zrobić, żeby wystartować?

Po pierwsze mieć aktualne badania lekarskie! Każdy kandydat/zawodnik do 18 r.ż. zobowiązany jest do posiadania na zawodach ważnej i uprawniającej do uprawiania sportu motocyklowego Karty Zdrowia Zawodnika Sportów Motorowych. Osoby powyżej 18 r.ż. mogą brać udział w zawodach bez Karty Zdrowia Zawodnika, jedynie podpisując oświadczenie Amatora, wpłacając każdorazowo dodatkową kwotę ubezpieczenia od NNW w biurze zawodów. Karty Zdrowia Zawodnika Sportów Motorowych (żółta książeczka) musi posiadać zdjęcie zawodnika i wpis daty badania/daty ważności. Kandydat ubiegający się o zdolność do uprawiania sportu podlega ogólnym badaniom lekarskim oraz badaniom specjalistycznym i diagnostycznym w zakresie niezbędnym do wydania orzeczenia.

Po drugie niezbędny jest zarezerwowany numer startowy. Zarejestruj się na stronie https://www.motoresults.pl/pl/strefa-zawodnika/login w strefie zawodnika i załóż konto. W zakładce ZAJĘTE NUMERY STARTOWE wybierz sezon 2019 i klasę:
Supermoto | Puchar Polski | Pit Bike oraz zarezerwuj wolny numer na cały sezon. Na motocyklu muszą znajdować się trzy numery startowe – jeden z przodu i dwa z tyłu po obu jego bokach. Numery mogą być malowane lub naklejane. Wielkość numerów startowych: przód wysokość min. 10 cm; boki wysokość min. 8 cm.

Kolory numerów i tła (matowe) dla poszczególnych klas:

Stock 90: Niebieskie jasne tło, białe cyfry
Stock 125: Zielone tło, białe cyfry
Stock 150 Junior: Żółte tło, czarne cyfry
Stock 150: Czarne tło; białe cyfry
Pit Ladies: Różowe tło, czarne cyfry
Super Pit: Białe tło, Czarne cyfry
Amator (poza klasyfikacją generalną): Czerwone tło, białe cyfry

Kolory muszą być zgodne z katalogiem RAL:
Czarny 9005
Biały 9010
Żółty 1018
Zielony 6024
Niebieski 5015
Różowy 4003
Czerwony 3000

Udział w zawodach, od czego zacząć?
W pierwszej kolejności należy zapisać się na zawody za pomocą formularza zgłoszenia na stronie: www.otopit.pl.

Następnym etapem jest przygotowanie motocykla:

  • Naklej numery startowe wg wcześniejszych wskazówek,
  • Sprawdź czy szprychy są w dobrym stanie,
  • Manetka gazu powinna cofać się samoczynnie,
  • Obowiązkowo sprawne hamulce (przód i tył).
  1. Zgodnie z regulaminem należy posiadać kask z zapięciem DD i homologacją.
  2. Wymagana jest, także mata ekologiczna (środowiskowa).
  3. Każdego z zawodników obowiązuje przestrzeganie harmonogramu, który dostępny jest w Regulaminie Uzupełniającym.
  4. Niezbędne jest udać się do biura zawodów:
  • do 18 r.ż. z ważnymi badaniami lekarskimi i złóż zgłoszenie do zawodów oraz Oświadczenie niepełnoletniego z podpisem OBOJGA OPIEKUNÓW PRAWNYCH LUB JEDNEGO W PRZYPADKU POSIADANIA NOTARIALNEGO PEŁNOMOCNICTWA
  • pow. 18 r.ż. z badaniami lekarskimi lub jeśli takich nie posiadasz zobowiązany jesteś podpisać oświadczenie AMATORA i złożyć zgłoszenie do zawodów.

    5. Kolejny etap to odebranie transpondera do pomiaru czasu i przejście, przez kontrolę techniczną.

    6.Zapisz się na egzamin na licencję (koszt 50zł), zdaj egzamin teoretyczny i wystartuj w zawodach!

    7. Po zakończeniu zawodów odbierz w biurze zawodów Zaświadczenie z egzaminu na licencję.

Uwaga! Kandydat ma prawo wystartować w zawodach Pit Bike Cup bez licencji.

Kandydat bez licencji zaliczając egzamin praktyczny zostanie sklasyfikowany w zawodach i zostaną mu przyznane punkty do klasyfikacji indywidualnej i klubowej sezonu zdobyte w tych zawodach.

Kandydaci nie posiadający licencji (przystępujący do egzaminu na licencję lub amatorzy) zobowiązani są do opłacenia składki ubezpieczenia od NNW na czas trwania zawodów wg. aktualnie obowiązujących stawek.


Na koniec, przypominamy jeszcze tegoroczny rozkład jazdy: 

27 kwietnia 2019 – I runda Pit Bike Cup, Tor Głażewo
23 czerwca 2019 – II runda Pit Bike Cup, Tor Głażewo
27 lipca 2019 – III runda Pit Bike Cup, Tor Głażewo
15 września 2019 – IV runda Pit Bike Cup, Tor Głażewo

Lubisz nasz artykuł? Śmiało udostępnij na swoim profilu lub pozostaw „like” poniżej.

Komentarze